września 28, 2018

Obsesja | Helen Hardt


Jade ma Talona w swoim sercu, nawet jeśli on wyrzucił ją ze swojego życia. Teraz skupia się na pracy, a dostaje nowe zadanie. Bracia Steel'owie coś ukrywają, a ona zamierza dowiedzieć się, co to jest. Kobieta wie, że mężczyzna, którego kocha jest złamany, a jego sekrety mogą, albo ich rozdzielić albo zbliżyć. Tylko czy Talon się na to odważy? Czy znajdzie siłę, by ratować siebie?

"Jade Roberts stała się dla mnie niezbędna jak tlen, jak pożywienie, jak woda."

Ta część dużo głębiej porusza temat przeszłości Talona oraz tajemnic rodziny Steel'ów, których jest coraz więcej, a odpowiedzi coraz mniej. Tak naprawdę, żeby dowiedzieć się tego, co najważniejsze, musimy przeczytać ostatnią część "Opętanie". "Obsesja" utrzymuje klimat i poziom pierwsze części, ale im głębiej w las, tym staje się ciekawsza. Talon uczy się, jak kochać, a Jade, jak stawiać na swoim, jednocześnie, wraz z najlepszą przyjaciółką próbują odkryć sekrety rodzinne, którymi ktoś inny także zdaje się zainteresowany...

Podoba mi się przemiana bohaterów. Co prawda w pierwszej połowie książki jest między nimi więcej zbliżeń niż sensownych konwersacji, a wszystko to zwieńczone niepoprawnym zachowaniem Tal'a i łzami Jade, to jednak do końca przechodzą metamorfozę, szczególnie Tal. Mężczyzna miota się między pożądaniem do Jade a pragnieniem jej chronienia przed sobą, swoją przeszłością i poczuciem, że przynosi tylko cierpienie. Jednocześnie powoli dochodzi do wniosku, że należy przestać uciekać przed problemami i że jedynym sposobem, by naprawdę moc być z Jade, to je przepracować.

Jade skupia się głównie na poszukiwaniu brudów Steel'ów, a jak się okazuje, sięgają one kilkudziesięciu lat, czasów jeszcze sprzed dzieciństwa popularnego w miasteczku rodzeństwa. Ich rodzina jest w coś zaplątana, a my próbujemy odkryć, w co, a także, co ma związek z czym. Autorka dorzuciła naprawdę wiele ciekawych motywów, ale jedynie na "przystawkę", wszystko dopiero przed nami. Zakończenie po raz kolejny zostawiło mnie autentycznie zaskoczoną. Teraz wiem, mimo że wcześniej się wahałam, iż sięgnę po zwieńczenie historii Talona i Jade.

Nie powiedziałabym, że jest to historia o obsesji, ale z pewnością o miłości, pragnieniu i niemożności życia bez drugiej połowy. Historia składa się na uniesienia i upadki bohaterów oraz tajemnice Steel'ów. Niektóre wątki z poprzedniej części nie zostały kontynuowane, jak np. pojawienie się matki Jade, ale zostały wprowadzone nowe. Trochę szkoda, że autorka o nich zapomniała, ale nie odczułam, że były niezbędne.

Podsumowując, "Obsesja" jest tajemnicza, słodko-gorzka i trzyma poziom swojej poprzedniczki. Ze strony na stronę podobała mi się jednak bardziej i myślę, że nieusatysfakcjonowani pierwszym tomem, tutaj znajdą coś dla siebie.


"Chciałam go ocalić. Cokolwiek go zjadało od środka, chciałam być tą, która go od tego uwolni. I poniosłam klęskę."

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Edipresse. 

Brak komentarzy: