sierpnia 29, 2017

Wyskok | Elisa Carbone

"Zapytaj samej siebie, co zrobiłabyś, gdybyś się nie bała? A potem po prostu to zrób, cokolwiek to będzie."

Premiera 03.04.2017

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.



Rodzice P.K. chcą ją wysłać do szkoły z internatem. Dziewczyna czuję się przez nich nierozumiana i postanawia uciec z domu. Chce pojechać w góry i robić to, co kocha - uprawiać wspinaczkę. Jej towarzyszem zostaje przystojny chłopak imieniem Zwierzak, którego dopiero poznała.
Tych dwoje łączy naprawdę wiele, ale z czasem na jaw wychodzą tajemnice, które nieznajomy ukrywa. P.K. musi zaufać sobie i zdecydować, czy pójść za głosem serca i zostać ze Zwierzakiem czy zdać się na rozsądek i uciec jak najdalej od niego.
Jak wiele tych dwoje może nauczyć się od siebie nawzajem podczas tej krótkiej przygody?

Byłam bardzo ciekawa tej książki, skoro głównym tematem miała być wspinaczka, a akcja osadzona w górach. Sama się na tym nie znam, więc pewne rzeczy nie miały dla mnie sensu, co nie zmienia faktu, że "Wyskok" to ciekawa lektura dla młodzieży. Szczególnie zadowoleni będą fani Meg Cabot, bo książka bardzo przypomina mi jej twórczość.

Krótkie rozdziały z początku nie pozwoliły mi się skupić na lekturze, ale z czasem się przyzwyczaiłam. Pomógł mi w tym lekki i wciągający styl pisania autorki. Czytało mi się przyjemnie i szybko. Pochłonęłam lekturę w kilka godzin, a przy zakończeniu zostałam pozytywnie zaskoczona. Najpierw płakałam, a gdy dotarłam do ostatniego zdania, na mojej twarzy pojawił się radosny uśmiech.

Bardzo polubiłam Zwierzaka. To inteligentny, zabawny i trochę szalony bohater optymista. Jest otwarty na nowe rzeczy i niczego się nie boi. Jego zachowanie bywa specyficzne, ale to tylko dodaje książce uroku i sprawia, że uzupełnia się z główną bohaterką. P.K. też nie jest zwyczajna, ale pod pewnymi względami jest przeciwieństwem chłopaka i wiele się od niego uczy.

"Wyskok" to wyjątkowa opowieść o nastolatkach nierozumianych przez rodziców, podróżowaniu, szukaniu swojego miejsca na ziemi, o etykietach, które należy zerwać i nieocenianiu ludzi po pozorach. Bardzo romantyczna, zabawna, trochę skomplikowana, z subtelnym wątkiem fantastycznym. Opowiada o nauce życia chwilą i niewysuwania się w przyszłość. To przygoda, która wciąga, zaskakuje i umiejętnie porusza trudne tematy, z którymi zmagają się młodzi ludzie. Nie jest to wybitne dzieło, ale lekka książka, przy której można się odstresować i o niczym nie myśleć, natomiast pogodna okładka przyciąga wzrok (tak było ze mną) i zachęca do lektury.


Brak komentarzy: