sierpnia 09, 2017

Blisko ciebie | Kasie West


Autumn właśnie miała wyjechać z przyjaciółmi na wyczekiwaną wyprawę zimową poza miasto. Niestety oni wyjeżdżają bez niej. Autumn przez przypadek zostaje zamknięta w bibliotece, w dodatku na cały weekend i nikt nie zauważa jej nieobecności. Pozostaje bez telefonu, ogrzewania i jedzenia, za to z towarzystwem. O Dax'ie niewiele wiadomo poza tym, że ma nieciekawą opinie: bójki i poprawczak. Najbliższe dni Autumn będzie musiała spędzić z chłopakiem, który nie ma ochoty na jej towarzystwo. Choć na początku nie mogą się dogadać, czas sprawia, że otwierają się przed sobą, a między nimi coś zaskakuje. Czy ich znajomość ma szansę przetrwać poza ścianami biblioteki? Szczególnie, że wszystko nagle zaczyna się komplikować...

"Możliwości nigdy nie ranią aż tak jak rzeczywistość. Możliwości są ekscytujące i niezliczone. Rzeczywistość to ostateczność."

To moje trzecie spotkanie z tą autorką i muszę przyznać, że bardzo udane. To najlepsza książka Kasie West i jedna z lepszych, jakie ostatnio czytałam. Byłam do niej pozytywnie nastawiona, mimo że "Chłopak z sąsiedztwa" trochę mnie rozczarował. "Blisko ciebie" przerosło moje oczekiwana i mogę stwierdzić, że mimo jednej potyczki, jest to autorka, której książki można brać w ciemno. Są lekkie, przyjemne, prawdziwe i pełne miłości wymieszanej z przyjaźnią.

Historia wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Byłam podekscytowana tym, że akcja ma się odbywać w bibliotece, no bo, kto by nie chciał zostać w niej zamkniętym? Te sceny rzeczywiście były fajne i pozwoliły nam blisko poznać głównych bohaterów oraz ich tok myślenia. W połowie książki (niestety) zostają z niej wypuszczeni i wtedy bańka mydlana, która otaczała Autumn i Daxa zostaje przebita, wpuszczając do książki świat zewnętrzny.
Na początku myślałam, że przez to akcja zwolni tępa, ale było jeszcze ciekawiej. Z niecierpliwością poznawałam ciąg dalszy historii. Wraz z bohaterką śmiałam się i poznawałam nowe oblicza tej opowieści.

Główni bohaterzy to dwie przeciwne sobie postacie. Autumn jest energiczna, otwarta i rozgadana, Dax natomiast zdystansowany, spokojny, ale dominujący. To mieszanka, którą Kasie idealnie przedstawiła. W tle pojawiają się bohaterowie podobni do tych z reszty jej książek: typ przyjaciela, kawalarza, sceptyk, sentymentalista itd. Większość bohaterów mierzy się z jakimś problemem, który mógłby mieć każdy z nas i to pozwala się z nimi utożsamić, a także sprawia, że stają się autentyczni.


"Wreszcie uświadomiłam sobie, czego chcę, i na tę chwilę miało to słodko-gorzki smak."


"Blisko ciebie" to ciepła i zabawna opowieść o nauce rozumienia własnych uczuć, nieocenianiu ludzi po pozorach, sile przyjaźni, miłości, która nie zawsze musi być prosta oraz akceptacji siebie. W tle tak jak w pozostałych książkach autorki przewija się motyw rodziny i problemy osobiste. To książka godna polecenia, warta każdej minuty i złotówki. Obowiązkowa pozycja, którą musicie poznać!







Brak komentarzy: